Köpvillkor

VIT MAGNOLIAS KÖPVILLKOR

Efter köpet är slutfört skickas automatiskt en orderbekräftelse till din e-post. Om du inte fått någon orderbekräftelse efter lagd order har något blivit fel. Då bör du kontakta oss på [email protected]

Personuppgifter

När du lägger en beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband beställningen godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i verksamheten för att fullfölja vårt åtagande gentemot dig.

Dina uppgifter behandlas konfidentiellt och vi lämnar aldrig ut dem till tredje part utan ditt medgivande. Du har alltid rätt att ta del av registrerade uppgifter och vill du ta bort uppgifter om dig hos oss så ordnar vi det.

Leverans

Vår verkstad finns i Bromma, Stockholm och det går bra att hämta din möbel hos oss. Kontakta oss på [email protected] så bokar vi en tid för upphämtning. Vi kan även ordna transport med DHL mot en extra avgift. Fraktkostnaden är beroende på möbelns storlek och vikt. Kontakta oss innan beställningen för prisoffert. Fraktkostnaden betalas separat efter beställningen via Swish. Betalningen ska ske innan leverans. Mindre och lätta paket skickas via Postnord.  

Betalningsvillkor

Alla priser är angivna i svenska kronor och alla priser är inklusive moms. 

Betalning sker med följande alternativ:

  • Klarna faktura, Klarna konto, Klarna delbetalning, kortbetalning eller genom internetbank.  För att betala med Klarna faktura eller Klarna delbetalning krävs att du är minst 18 år, för mer information om Klarna se https://klarna.com/sv

 Ångerrätt, byte och reklamation

OBS! Köpta möbler går ej att ångra eller byta!

Möblerna är gamla och i gott skick, men man får räkna med patina och ett visst slitage då dom har många år på nacken. 

Övrigt sortiment har du 14-dagars öppet köp och full retur/bytesrätt efter den dagen du gjort din beställning. Vid byte, retur eller reklamation följer vi Konsumentverkets regler för e-handel, dvs lagen om distans och hemförsäljning.

Villkor för ångrat köp, byte och reklamation

Vid ångrat köp, byte och reklamation skall varan vara oanvänd och i nyskick. Varan ska packas säkert i sitt emballage. Vid ångrat köp står du själv för returfrakten. Du ansvarar för varan till dess att vi mottagit den. När vi mottagit och kontrollerat varan kontaktar vi dig och du blir krediterad för ditt köp.

Ej uthämtat paket

För ej uthämtat paket debiteras kunden 200: - för att täcka våra omkostnader.

Reklamation

Om en vara skulle vara defekt eller felaktig kontakta oss snarast på [email protected]. Beskriv felet och returnera varan. Vi skickar en ny vara snarast fraktfritt. Om den inte finns i lager återbetalas beloppet till ditt konto. 

Förbehåll

Jag reserverar mig för eventuella skrivfel på sidan. Vi försöker att göra vårt bästa för den trovärdigaste färgåtergivningen, men att färger kan uppfattas på olika sätt på olika skärmar kan vi inte påverka. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och annan information från en dag till en annan.